ЕСМЕРАЛДА ПАРИЖКАТА СВЕТА БОГОРОДИЦА
ЕСМЕРАЛДА
ПАРИЖКАТА СВЕТА БОГОРОДИЦА
Мюзикъл по романа на Виктор Юго и музика на Рикардо Кочанте
Либрето Люк Пламондон
Оркестрация за голям симфоничен оркестър и рок група Людмил Горчев
Диригент Владимир Бошнаков
Режисьор Виолета Горчева
Сценография и художник костюми Денис Иванов
Хореография Марио Пиаца
Асистент хореограф Людовик Парти
Поетичен превод Йордан Пеев
Хормайстор Младен Станев
Концертмайстор Паулина Захариева
Есмералда – Михаела Филева
Фролло – Денис Иванов
Грингоар – Николай Моцов
Квазимодо – Борис Тасков
Фебюс /Феб/ – Богомил Спиров
Клопен – Александър Панайотов
Фльор де Лиз – Гергана Николаева
Балет, оркестър, хор и ДЮСОБ на Държавна Опера-Стара Загора
Прабългарска школа за оцеляване Бага-Тур
Авторът, Рикардо Кочанте, е вдъхновен от великата едноименна творба на Виктор Юго. Музиката е шлагерна, на места – драматична, но много мелодична“. Водещ в постановката е монтажния кинопринцип, с резките и контрастни преходи, екстремалните сцени, драматургично заложени и подпомогнати от лаконичността на музикалната форма. Хорът, който е главно действащо лице, присъства като метафора на Катедралата, на Съдбата, на Провидението и Висшия разум” – споделя режисьорът Виолета Горчева.
Според хореографа Марио Пиаца „Това произведение е химн на многообразието, изобличение срещу безразличието към страданията на хората, вик, в който се излагат страданията на онези, които се смятат за различни от общество, което е забравило самото значение на човечността, произведение, което говори за любов”.
„Единствените елементи, които илюстрират директно църквата са голямо изображение на скърбящата мадона – една великолепна и безкрайно изразителна статуя на Света Богородица от катедралата на Барселона /Погребението на Христос на Хосеп Лимона и Бругера (1864 – 1934), създадена през 1920 г./. С нея се създава усещането за съпричастие с героите в спектакъла. Другият реален елемент са трите камбани, които символично маркират кулата на Квазимодо и неговата обител. Костюмите са съвременни, без ангажираща конкретика в епохата и стила, просто някога през 20-ти век. Изведени са на преден план характерите на персонажите и тяхната социална индивидуалност и специфика, както колорит” – допълва художникът Денис Иванов.
Изпълнява се на български език.
Времетраене 2 ч. и 30 мин. с един антракт
Премиера: 30 юни /четвъртък/ 2022г. 21.00ч., сцена Античен форум Августа Траяна