НЕТИ с дебют в „Слугинята господарка“
НЕТИ с дебют в спектакъла на комичната опера „Слугинята господарка“ в Стара Загора
На 4 или 5 юни, от 20,30 ч. в Лапидариума в двора на Регионален исторически музей – Стара Загора ще бъде представена едноактната комична опера „Слугинята господарка“ от Джовани Перголези. В главната роля на 4 юни ще бъде актрисата и певицата Антоанета Добрева-Нети, която направи своите блестящи оперни дебюти в ролите на Мюзета в операта „Бохеми“ от Пучини и на Елена от оперетата „Хубавата Елена“ от Жак Офенбах – продукции на Държавна опера-Стара Загора. Сега зрителите ще имат възможността да видят за първи път Нети в нейната нова роля – на Серпина в свежата и забавна оперна комедия „Слугинята господарка“.
Най-често изпълняваната опера на Перголези – краткото интермецо La Serva Padrona (Слугинята господарка, 1733 г.) е същински музикален бисер от началото до края. В постановката на зрителите ще присъстват на различно и нетрадиционно поднасяне на вечния житейски сюжет, в който бедната красива слугиня мечтае да стане господарка, като крои планове да се омъжи за стар богаташ. Режисьорът Славчо Николов пренася действието в съвременен офис, за да разкаже своята „малка история в големия град“…
Сценографията е на Иван Токаджиев, художник на костюмите – Ана-Мария Токаджиева, хореография Ромина Славова.
В спектаклите участват солистите:
-На 4 юни – Антоанета Добрева-Нети, Евгений Арабаджиев, Пламен Асенов, балет: Анелия Димитрова, Ивелина Димитрова, на пианото Деница Петрова и струнен квинтет: Камерна формация „Musica bellissima“ – Паулина Захариева, Божидар Рахнев, Денислав Джелепов, Галина Ледлова
-На 5 юни – Милена Гемеджиева, Велислав Нинов, Пламен Асенов, балет: Анелия Димитрова, Ивелина Димитрова, на пианото Деница Петрова и струнен квинтет:
Камерна формация „Musica bellissima“ в състав: Паулина Захариева, Божидар Рахнев, Денислав Джелепов, Галина Ледлова
Ето и поканата към зрителите от Славно Николов, режисьор на спектакъла:
„….Действието ни пренася в 60-те години на 20 век – десетилетието, в което се пречупва естетическите разбирания в съвременния свят. Но защо точно 60те години? Това е време „междинно“. Точно такова е било и времето, в което е творил композиторът Перголези – между края на Рококо и началото на утвърждаването на Класицизма. Такива са и 60-те години на миналия век. Това е периодът след края на Втората световна война и началото на Модерния свят – 60-те години дават насоката, правилата, новите норми…По които живеем и днес. И в новия 21 век.Героите в спектакъла са в офис – фрагмент от тази „система от кутийки“, от които е съставен Мегаполисът. В този офис се разказва Малка история от Големия град. Приятно гледане!“