„Графиня Марица“ на сцената на Операта на 12 април
На 12 април от 19 часа жителите и гостите на Стара Загора ще могат да се насладят на оперетата „Графиня Марица” от Имре Калман на сцената на старозагорската опера. В ролята на Графиня Марица ще се превъплъти Емилия Джурова, Борис Тасков ще бъде граф Тасило, Иван Кабамитов ще бъде княз Популеску, а граф Жупан и Лиза ще бъдат Стоян Буюклиев и Инна Андреева. В спектакъла участват още Мериам Шамс /Маня/, Яница Нешева/графиня Божена/, Николай Априлов /Пеничек/, Игнат Желев /Чеко, стар иконом/, Маргарита Йовчева /Ирка/, както и оркестър, хор и балет, деца от Детско- юношеската студия за опера и балет на Държавна опера-Стара Загора. Диригент на постановката ще бъде Виктор Крумов, а режисьор е Николай Априлов. Сценография и костюми Диляна Първанова, Хореограф Росен Прангов-Роси, Хормайстор Младен Станев.
„Оперетата е в три действия, в които има много завръзки и неочаквани обрати. Историята се ражда между богатата графиня Марица и между управителя на нейното имение. Той е управител по принуда… но по произход е граф. Между двамата припламват любовни искри и главната героиня иска да изпита истинската любов, но се страхува, че всички са с нея заради парите ѝ. Това е нещо, което е и много съвременно“, разказа режисьорът Николай Априлов.
„В „Графиня Марица” правя хореография за всеки един артист. Моето желание е стъпките да станат техни, да не ги мислят, да влязат в ролята, да я играят с голямо удоволствие. Има ли го това удоволствие – има го и публиката. Моето желание е публиката да изпадне в екстаз, да се радва и да не съжалява че е дошла. След края да излезе от залата и да каже „Искам да го гледам пак!” Правим всичко за Нейно Величество Публиката.” – казва хореографът Росен Прангов-Роси.
„Сценографията, предоставя доста възможности за различна конфигурация на подвижни модули, които да бъдат композирани в пространството и да преминават в различните сцени от екстериор в интериор и обратно. Търсила съм изчистената стилизация на форми и линии в златистата охра, в духа на времето, в което се ситуира действието и в което композиторът е създал творбата си. В сцената на бала, решението на костюмите е препратка към неотдавна възникналия и развил се именно на базата на стиловете от първите десетилетия на двадесети век стилове – така- нареченият „Гетсби стил“, като тази линия си кореспондира и със сценографското решение, където също присъства.” – разказва Диляна Първанова.
Ако тъга, умора, отчаяние, несбъднати копнежи или любовно разочарование са ви споходили, елате при нас! Историята на Графиня Марица и неизбежният щастлив край със сигурност ще са вашият душевен катарзис!” – убеден е Николай Априлов, автор на сценичната редакция и режисьор на спектакъла.